Dlaczego Zaangażowanie na moim profilu na Instagramie spada?

Dowiedz się jakie mogą być przyczyny spadku zainteresowania Twoim profilem.

Jeżeli zmagasz się ostatnio ze zjawiskiem suszy na Twoim profilu, czyli ubywa obserwujących, spada zaangażowanie, tych, którzy jeszcze zostali, to na samym początku przyjrzyj się treściom, które publikujesz. 

Odpowiedz sobie na poniższe pytania.

Czy Twoje posty są angażujące?

Jeżeli wstawiasz post, który nie przykłuwa uwagi ani zdjęciem, ani opisem, to niestety jest to strzał w kolano. Twoi odbiorcy po prostu przescrollują dalej stronę i pozostaniesz niezauważony. Ba, czasem nawet posty z najpiękniejszymi zdjęciami są ignorowane. A dlaczego? Bo np. Brak im chwytliwego opisu, albo hashtagów, o których możesz przeczytać więcej w tym artykule.

Czy treści są związane z Twoim profilem?

Gdy przyzwyczaisz swoich odbiorców do konkretnego contentu, to będą oczekiwali postów w tej tematyce lub chociaż podobnej. Tak więc, jeżeli produkujesz krzesła i Twój Instagram do tej pory opowiadał historie związane z procesem produkcji, doborem materiałów, nowinkami ze świata mebli, itd. A nagle zaczniesz wrzucać zdjęcia ciasta i kawusi, ładne widoczki i zachody słońca, to zaczyna się robić problem. Nie ma go, o ile takie zdjęcia nie są regułą i pojawiają się sporadycznie, w ramach przerywnika, który pokazuje, że za tym profilem stoi prawdziwy człowiek. Natomiast, jeżeli kompletnie zmieniasz treść i przekaz, zmienia się także Twoja grupa docelowa. A jak ją określić dowiesz się z tego artykułu. 

Dzięki określeniu grupy docelowej możesz też dowiedzieć się, jakich hashtagów używa i w ten sposób trafiać ze swoimi postami bezpośrednio do niej. Regularnie angażuj się w treści związane z hashatagami, które obserwują osoby z Twojego targetu.

Czy publikujesz treści o odpowiedniej godzinie?

Jest to kwestia indywidualna dla każdego profilu. Wystarczy sprawdzić w statystykach, w jakich godzinach i dniach Twoje posty cieszą się największym zainteresowaniem. Możesz obserwować, kiedy przybywa Ci serduszek, komentarzy i obserwujących. Nie musisz jednak ustawiać budzika, żeby wstawić post - dowiedz się, jak planować publikacje treści na Instagramie.  

Co rozumie się przez „Zaangażowanie” na Instagramie?

To po prostu interakcje innych użytkowników: komentarze, polubienia, wiadomości, oznaczenia innych w komentarzach pod postem lub stories.

Podsumowanie

Pamiętaj o tym, żeby publikować takie treści, które spotykają się z wysokim zaangażowaniem. Pomyśl, co Ty byś chciał/a oglądać jako obserwator tego profilu.

Ty również możesz się zaangażować ze swoją społecznością, którą tworzysz na Instagramie. Odpowiadaj na wszelkie komentarze, nawiązuj kontakt z ludźmi poprzez DM, poświęć trochę czasu, żeby zostawić po sobie ślad na innych profilach. Gwarantuje Ci, że Twoja obserwacja, komentarz, czy like zostaną odwzajemnione.