Planowanie postów na Instagramie

Planowanie postów nawet z miesięcznym wyprzedzeniem, to świetny pomysł, żeby się odciążyć i uporządkować swoją pracę.

Jak działa planowanie postów?

Kiedyś takie ułatwienie nie było w ogóle możliwe. Jednak Social Media zdecydowanie nadążają nad tempem naszego życia, a nawet je wyprzedzają. Dziś wystarczy znać tylko odpowiednie aplikacje, żeby zaplanować posty na Instagramie, nawet na miesiąc do przodu! 

Przy tym jest to bardzo proste. Nie różni się za wiele od publikacji zwykłego posta. Dokładnie tak samo wstawiasz zdjęcie, opis, hashtagi. Jedyne co się różni to, to, że możesz wybrać sobie konkretną datę i godzinę, kiedy Twój post ujrzy światło… smartfonów.

Na rynku jest sporo dostępnych aplikacji, które posiadają wiele przydatnych funkcjo do planowania postów.

Jednak jest to rozwiązanie nieidealne.

Po pierwsze bardzo często są to narzędzia płatne. Po drugie częste aktualizacje Facebooka i Instagrama powodują, że zewnętrzne aplikacje mogą nie być juz kompatybilne.

Z pomocą przychodzi Facebook Creator Studio

Dzięki niemu możesz nie tylko planować swoje posty i zarządzać treściami, ale także analizować statystyki. Jeszcze jakiś czas temu to potężne narzędzie służyło tylko do obsługi fanpage’ów na Facebooku. Teraz można planować publikacje postów zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.

Jak to zrobić?

1.

Zaloguj się do Facebook Creator Studio.

2.

Na stronie głównej kliknij klawisz Utwórz Post.

Lub wejdź bezpośrednio w terminarz i w prawym górnym rogu kliknij Utwórz.

3.

Na ekranie pojawi się okienko, w którym możesz zaplanować post.

 

- Wybierz, czy chcesz publikować dany post tylko na Instagramie, czy również na Facebooku.
- Dodaj opis.
- Dodaj zdjęcie / film / skorzystaj z szablonu.
- Dodaj hashtagi, emotki a nawet lokalizację.
- Możesz nawet oznaczyć osoby lub firmy.

4.

Zobacz na podglądzie, jak będzie prezentował się Twój post.

5.

Zaplanuj post klikając przycisk Opublikuj.

6.

Wybierz datę i godzinę i zatwierdź publikację.

To takie proste!

Prowadzenie Instagrama wymaga dużo pracy i zaangażowania. Bez ciągłego kontaktu z obserwatorami narażamy się na ich utratę. Wymyślanie contentu, robienie zdjęć, opisywanie ich i publikacja… To wszystko zajmuje czas i wymaga kreatywności. Dlatego planowanie postów nawet z miesięcznym wyprzedzeniem, to świetny pomysł, żeby się odciążyć i uporządkować swoją pracę. Możesz poświęcić jeden dzień na zaplanowanie treści, a resztę dni poświęcać na publikowanie bieżących relacji, interakcje z obserwującymi i przygotowanie contentu na następny miesiąc.