Jak stworzyć hasło reklamowe

Jak napisać chwytliwe hasło reklamowe? 5 sprawdzonych zasad.

To nie tylko kilka słów. Jest to jeden z najważniejszych elementów kampanii reklamowej, który może sprawić, że nie będzie ona ulotna, ale zapadnie w pamięć. Najlepsze hasła reklamowe pozostaną w pamięci odbiorcy na długie lata.

Wyobraź sobie, że jesteś na rynku. Lokalni sprzedawcy dostarczają Ci swoje produkty. „Może jabłka na szarlotkę?”, „Mam marchewki, tanio”, „Dojrzałe pomidory, szczególnie pachnące i słodkie”. Jaką ofertę uważasz za interesującą? Prawdopodobnie ostatnią. W krótkiej wiadomości pokazała wartość dodaną produktu.

To nie tylko kilka słów. Jest to jeden z najważniejszych elementów kampanii reklamowej, który może sprawić, że nie będzie ona ulotna, ale zapadnie w pamięć. Najlepsze hasła reklamowe pozostaną w pamięci odbiorcy na długie lata.

Oczywiście stworzenie dobrego hasła reklamowego jest niezwykle trudną sztuką i często jest wykonywane przez cały zespół copywriterów.

Czy w ogóle potrzebujesz sloganu?

To wcale nie jest takie pewne. Są firmy, które dobrze sobie radzą i nie potrzebują wymyślnych słów, żeby się reklamować. Jeśli jednak chcesz pozyskać nowych klientów, niezbędne stają się działania brandingowe. To jasne. Jeśli chcesz być traktowany poważnie, zainwestuj w swoją markę. Tworzenie dobrego sloganu jest częścią tej inwestycji.

Jak więc stworzyć hasło reklamowe?

Tworzenie haseł reklamowych wymaga nie tylko doświadczenia i umiejętności, ale także odrobiny szczęścia. Nie ma jednego przewodnika ani osoby, która zagwarantuje Ci stworzenie hasła, które zawładnie światem.

Poznaj 5 zasad, które zwiększą Twoje szanse na sukces w tworzeniu sloganu reklamowego:

Tożsamość

Dobry slogan powinien pasować do nazwy, kontynuować lub uzupełniać jej treść. Czasami odbywa się to poprzez umieszczenie w haśle nowej nazwy firmy („Citi nigdy nie śpi” – Citibank), ale nie jest to jedyne rozwiązanie. Mówiąc metaforycznie – hasło powinno być odpowiedzią na jej nazwę, jego dopełnieniem i odzwierciedleniem.

Język korzyści

  • Lidl: Więcej na radość z życia
  • Hochland: To jest pyszne!
  • Soraya: Jak pięknie dziś wyglądasz!
  • Alior Bank: Wyższa kultura bankowości

Osoba kupująca Twój produkt nie jest tak naprawdę zainteresowana jego posiadaniem. Głównym celem zakupu jest korzyść, jaką przyniesie. Może być rozwiązaniem problemu, odpowiedzią na potrzebę, spełnieniem marzeń lub usprawnieniem codziennego życia.

Działanie tej technologii ilustrują także hasła marki Lidl, która na początku XXI wieku podbiła polski rynek prostym hasłem „Lidl jest tani”. Zwięzły i rzeczowy – slogan trafnie odzwierciedla korzyści płynące z korzystania z dyskontowego sklepu spożywczego. Jednak z biegiem czasu asortyment i oprawa sklepu wzrosły, a powszechnie zaczęło być słychać złośliwie dodany „…i do bani”. Czas na nowy slogan. Wyrażenie „Więcej na radość z życia” nie oznacza już niskich cen, ale korzyści z nich płynących: pieniądze zaoszczędzone w sklepie spożywczym można z czystym sumieniem przeznaczyć na przyjemności.

Alior Bank oferuje ciekawą implementację techniki języka zysku. Hasło „Wyższa kultura bankowości” nie przedstawia wprost zalet, ale od razu wzbudza zaufanie do marki. Od tak reklamowanego lokalu podświadomie oczekujemy nie tylko wysokiej jakości usług, ale także królewskiej obsługi!

Grupa docelowa

Zanim zaczniesz tworzyć slogan (na podstawie najważniejszych cech Twojej marki), najlepiej wykonać pracę domową ze swojej strategii marketingowej, znając swoją grupę docelową, czyli osoby, do których się odnosisz. Młodzi ludzie komunikują się inaczej niż dorośli. W inny sposób pracownicy firmy, inaczej artyści. Jeszcze inaczej miłośnicy psów, miłośnicy kotów. Innymi słowy: dopasuj treść do odbiorcy. Dlatego hasłem marki Whiskas jest „Twój Kot kupowałby Whiskas” – notabene hasło tej znanej marki jest prowadzone konsekwentnie od powstania marki, czyli od 1963 roku.

Krótko i na temat

Zapewne znasz wyrażenie krótko zwięźle i na temat – i używałeś go wielokrotnie w rozmowie. Podczas pracy nad hasłem reklamowym należy o nim pamiętać. Im krótszy slogan Twojej marki, tym lepiej zapamiętają go Twoi klienci. Musi brzmieć solidnie i precyzyjnie. Czasem wystarczą dwa słowa, aby stworzyć hasło reklamowe, które będzie kojarzyć się wyłącznie z Twoją firmą. Pozwól, że podam prosty przykład przywołania marki: „Brawo Ja! „- znasz ten slogan Plus? Jestem pewien, że tak.

Rymy

Aby hasło reklamowe było skuteczne, musi być łatwe do zapamiętania. Nic tak nie sprzyja efektywnemu zapamiętywaniu sloganu jak rymy, które dodają chwytliwego rytmu treści hasła. Rytm sloganu z pewnością ułatwi mu dotarcie do świadomości konsumentów, rezonując w ich umysłach.

  • Famidyna – na zgagę i kwaśną minę łykaj Famidynę

Slogan reklamowy nie jest tym, czego potrzebuje początkująca firma, gdy dopiero zaczyna, ale pokazuje dojrzałość i poczucie własnej wartości. Kiedy myślisz o słynnych sloganach marketingowych, myślisz głównie o wielkich firmach, bo je na to stać. Rzeczywiście, ich kierownictwo wie, co robią, dlaczego i dla kogo, a te spostrzeżenia są pierwszym krokiem w kierunku idealnego hasła reklamowego. Pomożemy Ci skonfigurować resztę - skontaktuj się z nami.