Blog

Ile kosztuje prowadzenie fanpage?

Często spotykam się jeszcze z tym, że odpowiedzialność za Social Media traktowane jest jako mało wymagająca praca, którą można wykonać niejako z doskoku i przy okazji. Nie mogę zaprzeczyć, że czasem zdarzają się osoby z taką lekkością oraz ze znajomością firmowej społeczności.

Ile-kosztuje-prowadzenie-fanpage

Przede wszystkim trzeba sobie jasno określi co oznacza prowadzenie Fanpage na Facebook-u? Jest to szeroki temat ale postaram się go streścić.

Prowadzenie Fanpage to głownie publikowanie na nim treści, modernizacja komentarzy czy odpowiadanie na pytania fanów.

W prowadzeniu Fanpage nie zawiera się promowanie treści, ustawianie reklam, analiza kampanii reklamowych czy tworzenie dynamicznych grup docelowych.

Czyli można śmiało powiedzieć, że prowadzenie Fanpage ma na celu utrzymanie relacji z fanami i zaangażowanie ich do interakcji z Twoimi social media.


Czy można więc zrozumieć, że wstawianie postów nie jest częścią promowania marki?
NIE, nie jest, kiedy jedynymi działaniami promocyjnymi Twojej firmy jest publikowanie treści.
TAK, jest częścią promowania marki, kiedy to element większej układanki przebrzmiałego już określenia “strategi”

Co wpływa na cenę prowadzenia Fanpage ?

Strategia
To może coś tutaj coś

Branża oraz wielkość Fanpage

Rodzaj publikowanych materiałów

Częstotliwość publikacji

Moderacja i komunikacja bezpośrednia

Jak agencja wycenia prowadzenie Fanpage?

Kiedy zdecydujesz się na to aby to agencja reklamowa prowadziła Twoje social media to unikaj gotowych pakietów, ponieważ może to sugerować szablonowe podejście do Twojego Fanpage czy konta na Instagramie.
Może ale nie musi – mnie osobiście takie podejście się nie podoba

Osobiście uważam, że odpowiedzialna agencja, która postrzega swoich klientów długofalowo, zawsze podejdzie do wyceny indywidualnie.
Dlaczego?
Ponieważ jest to praca kreatywna a ilość rozwiązań i pomysłów jest niezliczona i warto poskładać to w sposób szyty na miarę.
Jestem gotów również stwierdzić, że dobrej jakości obsługa nigdy nie będzie miała na celu “naciągnięcie” Cię jako przedsiębiorcy. Zakres obsługi nie powinien przekraczać rezultatów oraz realnego poziomu zaangażowania Twoich odbiorców.

Czy to znaczy, że agencja nie naciągnie Cię bo będzie liczyć na długofalową współpracę, korzystną dla obu strona? Moim zdaniem nie ma takiej gwarancji a nawet uważam, że ryzyko jest dużo. Tutaj muszę odesłać Cię już do Twoich własnych przemyśleń oraz emocji.

Jak to wygląda kiedy agencja prowadzi Twoje social media?

Osobiste doświadczenia nauczyły mnie, że jest to praca do podziału i w większości przypadków nie można jej całkowicie oddelegować.

Agencja reklamowa dostarczy Ci najpewniej wyższą jakość treści niż możesz wyprodukować samodzielnie. Będą ładniejsze graficznie, lepiej napisane przez Copywritera oraz lepiej osadzone przez Content Managera.
Jednak, uważam, że w relacjach z klientami liczy się również autentyczność oraz szczera chęć nawiązania kontaktu, czyli indywidualna charyzma każdej firmy.

Posty wizerunkowe (czyli te wstawiane przez agencje) powinny przeplatać się niczym warkocz z Twoimi treściami, tymi bardziej amatorskimi, które nacechowane są autentycznością.

Podobnie jest z relacjami oraz InstaSotorys – tam odbiorcy będą poszukiwać charyzmy Twojej działalności.

Wszystko zależy od tego jak dużą masz działalność, ale w wielu przypadkach możesz pokazać aktualne projekty, życie biurowe czy to co dzieje się tu i teraz. Agencja nie siedzi u Ciebie w biurze, tylko najpewniej pracuje zdalnie i zwyczajnie nie jest w stanie przygotować takich materiałów za Ciebie lub Twoich pracowników

Kto powinien zająć się Twoim Fanpage?

Prowadzenia Fanpage a reklamy


Ile kosztuje prowadzenie fanpage?

Dlaczego Facebook zablokował link do mojej strony WWW?