'}}

Marketing na TikToku – Nowy Gigant, czy Zabawka dla Nastolatków?

TikTok to stosunkowo nowa aplikacja – przynajmniej z perspektywy marketingu. Obecnie z TikToka korzysta na całym świecie ponad 2 miliardy osób, a w Polsce ponad 6 milionów. Oznacza to, że to medium ma ogromne zasięgi i daje możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Czym jest TikTok? To aplikacja pełna krótkich filmików opartych na popularnych wyzwaniach […]

TikTok to stosunkowo nowa aplikacja – przynajmniej z perspektywy marketingu. Obecnie z TikToka korzysta na całym świecie ponad 2 miliardy osób, a w Polsce ponad 6 milionów. Oznacza to, że to medium ma ogromne zasięgi i daje możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców.

Czym jest TikTok?

To aplikacja pełna krótkich filmików opartych na popularnych wyzwaniach w społeczności korzystającej z aplikacji. Ale nie tylko. Tematów filmików jest dosłownie tyle, ile użytkowników je tworzących.

Ta platforma jest łatwa w obsłudze – tworzeniu i publikowaniu treści – i w odbiorze. Można spędzić godziny scrollując filmiki. Przez formę jaką TikTok się posługuje krótkie filmiki, które nie zasypują nas treścią są łatwe do przetworzenia i przyswojenia. Jest to aplikacja przyjemna dla każdego, kto chce się na chwilę oderwać.

Pośród 2 miliardów użytkowników znajdziemy nie tylko nastolatków, ale także lekarzy, prawników, biznesmenów, kucharzy – jakiejkolwiek dziedziny nie wskażesz – znajdziesz ich tam śpiewających, tańczących, dzielących się wiedzą, pokazujących co ostatnio kupili, zjedli, odkryli w internecie.

Oczywiście większość treści na TikToku to content niskiej jakości, służący jedynie rozrywce, co i tak nie wyklucza walorów edukacyjnych. Dla niektórych marek jest to wręcz korzystne, żeby tworzyć filmiki, które będą po prostu śmieszne i będą wpisywały się w aktualne trendy. Pozwala to im dotrzeć do ich grupy docelowej.

W prosty i naturalny sposób możesz stworzyć taki content na TikToku, który zmieni postrzeganie Twojej marki, jako nowoczesnej, zabawnej i prawdziwej.

Dlaczego warto zaistnieć jako firma na TikToka?

Wielu osobom wydaje się, że TikTok to kolejna zabawka dla dzieci. Jednak tak samo myślano o Facebooku czy Instagramie, do których dzisiaj nikt nie musi przekonywać. Według danych samego TikToka aż 60% procent z ponad 4 milionów polskich użytkowników tej aplikacji to osoby pełnoletnie. Są to osoby, które świadomie korzystają z internetu, robią w nim zakupy, a więc są celem dla reklam. Można się spodziewać tego, że liczba osób pełnoletnich na TikToku będzie wzrastać.

Ze względu na to, że TikTok nie utrwalił się jeszcze w świadomości biznesowej jako narzędzie marketingowe, stanowi pewną niszę. Warto ją wykorzystać, póki jest na to czas i konkurencja jest stosunkowo niska. Marka, która pojawia się na TikToku prezentuje się odbiorcom jako nowoczesna, idąca z duchem czasu firma.

Co wstawiać na TikToka?

Wartościowe Treści

Dzisiaj TikTok nie słuzy tylko i wyłącznie dostarczaniu bezwartościowej rozrywki. Nowy trend, który skupia się na przekazywaniu wiedzy czy doświadczenia idealnie sprawdza się w przypadku firm z różnych branży. Jeśli jesteś ekspertem w danej dziedzinie możesz tworzyć poradniki, tutoriale, czy filmiki ze wskazówkami. Jeśli jesteś architektem wnętrz, to twórz filmiki o dobieraniu odpowiednich kolorów, materiałów, o stylach, wystrojach, itd.

Instagram, Tweeter i Facebook powinny nas już przyzwyczaić do używania hashtagów – jednak może warto o tym przypomnieć. Żeby Twój filmik dotarł do odpowiedniej grupy odbiorców oznacz go hashtagami, które najlepiej opisują treść Twojego video.

Jak korzystać z TikToka?

Pamiętajmy o tym, że na TikToku jest dosyć tłoczno, jeśli chodzi o ilość treści. Dlatego twórcy filmików zazwyczaj skupiają się na aspektach wizualnych swojego contentu, tak, żeby przykuwał uwagę i był łatwy w odbiorze. Możesz podzielić się wydarzeniami z życia firmy – kamień milowy w Waszym dużym projekcie? Podziel się tym – zrób z tego kreatywną i atrkacyjną treść. Zaprezentuj swoje produkty korzystając z aktualnych wyzwań na TikToku. Pokaż, jak korzystać z Twoich produktów, zainspiruj innych do używania tego, co sprzedajesz. Nagraj poradnik lub po prostu coś śmiesznego. Możesz udostępniać nawet reklamy sponsorowane. Możliwości jest całe mnóstwo.

Ale jak się tam poruszać?

TikTok for Business - Jak każda platforma społecznościowa TikTok również ułatwia firmom tworzenie treści. Dzięki temu narzędziu w kreatywny sposób stworzyć video o treściach wymienionych powyżej.

TikTok Pro – Jest to narzędzie, w którym przeanalizujesz statystyki dotyczące Twojego profilu.

In-Feed Videos – To filmiki nieco dłuższe od tych standardowych, bo trwają 60 sek.

Stich – Dzięki temu możesz wycinać fragmenty filmików innych użytkowników (lub ze swojego profilu) i wklejać je do swojego filmiku.

Brand Effects - Reklamy w 2D, 3D lub rzeczywistości rozszerzonej, które zawierają wizerunek marki lub produkt firmowy.

TikTok Live – Tak samo jak na Faceooku, czy Instagramie na TikToku również można prowadzić transmisje na żywo, które angażują oglądających.

Duet – W ten sposób możesz stworzyć duet z innym użytkownikiem w tym samym video.

Brand Takeovers – To króciutkie 2-3 sekundowe reklamy video, które pojawiają się podczas scrollowania For You Page.

Top View – To reklamy pojawiające się po otwarciu aplikacji.

 

 

TikTok to powiew świeżości w marketingu. Bardzo kreatywne i ekfektywne narzędzie. Jeśli dobrze wykorzystać jego potencjał, to szybko zobaczysz tego efekty. Aktualnie jest to najpopularniejsza aplikacja społecznościowa w Polsce – znajduje się na 3 miejscu, zaraz po Messengerze i WhatsAppie. Dzięki temu w łatwy sposób można podnieść zasięgi organiczne i dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców. Jeśli chcesz wypróbować tę aplikację, to teraz już wiesz czym jest i jak się po niej poruszać. W przyszłości na pewno pojawi się więcej artykułów na ten temat.